Veel bekends, nog meer onbekends! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Veel bekends, nog meer onbekends! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Veel bekends, nog meer onbekends!

Door: erikmiddelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Oktober 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vorige berichtje was alweer even geleden dus hoogste tijd voor een nieuwe opeenstapeling van belevenissen, dit keer onderverdeeld in bekend en onbekend.

Bekend betekent vaak op z’n Nederlands of voetbal. Eerst maar eens beginnend bij vandaag: namelijk net teruggekeerd van een gezellige, Hollandse lunch (MET BITTERBALLEN!! ) waar als speciale gasten de heren Gullit en Witschge (Robbie) verschenen :D Dit alles in het kader van de opening van de eerste niet Europese vestiging van de Society Shop. Allemaal Nederlanders, waaronder reeds enkele bekenden en natuurlijk de 2 BN’ers.

Dan blijven we nog even hangen bij vandaag, want ook vanavond een flink Nederlands tintje aangezien we met 4 Nederlanders naar Armin van Buuren gaan! In vergelijking met Nederlandse prijzen enorm goedkoop (ook die constatering is natuurlijk lekker Hollands) en als je dan eens naar zo iemand toegaat dan maar op zo’n speciale plek. (Of niet Gerard?)

Gerard dus, de eerste bezoeker en denk dat ik namens hem mag zeggen dat het absoluut een aanradertje is om eens een weekje rond te kijken en te proeven. Heel veel gezien en gedaan en natuurlijk ook laten zien hoe de Hollandse school hier wordt weggezet op voetbalgebied. Heel gezellig om weer even een goede bekende op bezoek te hebben en natuurlijk was er ondanks de aanwezigheid van mail/sms/skype/blogs en dergelijke genoeg bij te praten. Ook de BigBusTour blijkt hier een groot succes bleek uit de test door Gerard.

Tsja en wat onderneem je nou gedurende zo’n week… we zijn begonnen met een dagje rust, bijpraten en genieten. Dagje strand, gevolgd door een lekker dinertje in Madinat Jumeirah, een historische stad vol Arabische traditie in een overweldigende luxe met 3,5 kilometer aan waterwegen. Venetië aan de rand van de woestijn zeg maar! Veel te zien en heerlijk gegeten. De volgende dagen moest ik gewoon aan het werk dus steeds aan het eind van de dag of ’s avonds iets ondernomen. Eten bij de Mexicaan in de enorme Dubai Mall, met daarna een indrukwekkende fonteinenshow. Avondje Hollands eten, ontspannen en bijpraten bij mij thuis. Dinertje op een boot op de creek, inclusief goochelshow en rondvaart over diezelfde creek. Een dagje voetbal met mijn lessen gevolgd door toernooitje en afsluitend het Nederlands Elftal. En als afsluiter Dubai Marina, waarvoor Gerard alleen al nog weer terug wil komen. Al met al een druk, inspannend, maar zeer gezellig weekje. (Oja en aaradertje van de week: Atlantis Hotel..)

Over voetbal gesproken: toch leuk om te zien hoeveel positieve reacties er komen over het niveau van de trainingen en de enorme lading aan kids die bij ons meer wil komen leren. Op sommige momenten 55 kids tegelijk. Natuurlijk met meerdere coaches.
Ook letterlijk nog even op en neer geweest naar Abu Dhabi voor de vriendschappelijke wedstrijd tussen Brazilië en Iran. Gezellig samen met 2 collegae die kant op geweest en zeker weer bij te schrijven op de palmares.

Het weer begint in Nederland weer Hollands te worden heb ik gehoord. Wat dat betreft: de zomer is ook hier voorbij. Zalig! Wordt met de dag lekkerder eigenlijk, ook al hebben we dan ook gisteren hier enkele wolken voorbij zien drijven dankzij een iets stevigere wind, het was nog steeds heerlijk weer. Ook in de avond toen er zelfs rond middernacht nog een poolparty aan de gang was.
Heb overigens ook flink kou geleden in de Ice Bar, die ik uit Nederland nog wel kende en waar we ons echt weer even in de Nederlandse winter waanden. Daartegenover af en toe ook gewoon eens een lekker saunaatje ondanks de hitte.

Het eten blijft een afwisseling van betrekkelijk simpel koken en lekker eten buitenshuis. Lekker hoeft hier dan niet direct enorm duur te beteken want door de moordende concurrentie op de food courts bieden die ook écht waar voor je geld. Sinds mijn vorige verhaal genoten van Afghaans, Mexicaans, Italiaans, Indisch, Chinees, SriLankees, Arabisch, en nog veel meer culinaire hoogstandjes, veelal overtuigend behorend tot de categorie onbekend, maar sindsdien zeker niet onbemind.

Zal snel ook weer even wat foto’s proberen te plaatsen, maar nu eerst naar Armin van Buuren!
Hans en Metje: Leuk van jullie te horen, was toch wel een verrassend berichtje!!
Verder natuurlijk iedereen de groetjes aan iedereen die mijn blog niet leest ;)

Tot snel!

• 17 Oktober 2010 - 09:06

Loes:

Hallo Erik,

Heb jij al een Arabische naam eigenlijk? Dat doen ze daar toch allemaal? Je verhaaltje klinkt weer geweldig. Hoe was Armin?? Het zal wel een super ervaring geweest zijn om hem in Dubai te horen en zien draaien!

Liefs

• 17 Oktober 2010 - 15:15

Erik Middelkamp:

Hey Loes!
    Armin was helemaal te gek! Zeker ook om hem als Nederlander hier te zien natuurlijk en grappigste was dat er arabieren met een NLse vlag stonden te zwaaien, haha! Hij heeft 3 uur achter elkaar gedraaid en ook lichtshow en dergelijke waren uit de kunst!
    Nog geen Arabische naam voor mij, maar heb ze mijn eigen naam al wel op heel veel manieren horen uitspreken en daarbij heb ik al aantal keren in officiële gevallen op mijn officiële naam moeten reageren, wat nog wel eens even duurde, haha! Mocht je nog leuke ideeën hebben voor een Arabische naam hoor ik het graag natuurlijk! ;)

• 04 November 2010 - 22:20

Mammaloes:

Hoi Erik
    Succes de komende weken met Anneloes! Wij gaan genieten van de zaterdagochtenden waarop we nu kunnen uitslapen en niet verplicht beneden moeten komen om "gezellig"thee te drinken onder het "genot"van een ratelende Loes tegenover ons.Veel plezier en pas een beetje op haar hè

• 06 November 2010 - 18:21

Erik:

Hey Mammaloes! Gaat ons tot nu toe in elk geval uitstekend af en zal goed op d'r passen hoor ;)
    Geniet van de rust en hier komt het helemaal goed! Krijg Manon nog weekje over als oppas dus dan moet het helemaal goedkomen, haha!

• 07 November 2010 - 20:55

Manon:

Erik?!?! Denk jij dat ik oppas kom spelen?;) Dat heb je goed mis!

Tot donderdag:) We mailen/skypen deze week nog wel even!!

liefs

• 22 November 2010 - 15:39

Manon:

Ik wil terug! Vanaf donderdag gaat het vriezen en mogelijk kan er geschaatst worden snel. Ook nog sneeuw erbij! Nou, doe mij dan maar Ski Dubai;)

En..Het is zeker een aanrader om bij Erik langs te gaan!:) Top!