Long time ago, but I'm still alive! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Long time ago, but I'm still alive! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Long time ago, but I'm still alive!

Door: erikmiddelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 November 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zeggen hier geregeld: het lijkt net of de tijd hier sneller gaat! Dan zit je ‘even’ te eten of een drankje te drinken en is het al snel weer een nieuwe dag. Weken zijn hier ook zo voorbij om nog maar niet over het weekend te spreken. Zodoende ook geen tijd gevonden danwel genomen in de afgelopen weken om even een update te plaatsen van mijn belevenissen hier, maar nu is het dan weer zover. Moet er ook bij vertellen dat het hard gaat me bezoekers nu, dus dat neemt zo nu en dan ook wel wat extra tijd, overigens graag besteed vanwege de extra gezelligheid.

Een maandverslag zodoende ditmaal, maar zal proberen de volgende weer net wat sneller te plaatsen hoor! Wel genoeg te vertellen nu, dus dat is dan weer een voordeel. De belevenissen met Gerard had ik al verteld, maar kort daarna was het de beurt aan Jasper en Jasper die mijn net op tijd heringerichte stulpje kwamen bezoeken. Dezelfde middag was een slaapbank geplant en een luchtbed geregeld, waardoor beide heren bij mij konden vertoeven. Voetbalfanaten moeten natuurlijk proeven aan het inlandse voetbal en dus zijn we naar een wedstrijd van één van de plaatselijke grootmachten gegaan. Al Ahli speelde de wedstrijd tegen buurman Al Sharjah. Als enige Europeanen in het stadion die niet in één van de clubkleuren of in een wit gewaad gekleed gingen, waren we uiterst opvallende verschijningen, maar dat mocht de pret niet drukken. Geen uiterst hoog niveau, maar wel een grappig sfeertje. De hele wedstrijd werd er getrommeld, gedanst en gespeeld op een typisch Arabische toeter. Geen FC Groningen, dus Jasper was minder in zijn nopjes, maar desondanks hebben we ons prima vermaakt!

De rest van de week de toeristische dingen hier bezocht, waarbij het Belgisch Bier Cafe natuurlijk niet mocht ontbreken en zo nu en dan keken we samen of apart Nederlands voetbal, aangezien er toch enig onderscheid bestond in de clubvoorkeur. Dit maakte het echter ook wel weer gezellig competitief. De oplettende blogbezoeker had wellicht al gezien dat Jasper op een eigen blog al veel heeft bijgehouden over de bewuste week en voor degenen die dit nog niet hadden gezien: een gedetailleerd weekverslag is daar dus te vinden!

De dagen erna was het iets rustiger, maar nog steeds heb ik mij geen minuut verveeld en toen was het alweer tijd voor het volgende bezoek. Anneloes kwam over om hier de geweldige (sportmanagement) cultuur te proeven en natuurlijk te genieten van het toeristische vermaak alom. Manon sloot later aan en wederom een hoop gezelligheid! Intussen natuurlijk ook veel werkgerelateerde dingen die stonden of staan te gebeuren. Zo heb ik inmiddels een aantal één- of tweedaagse events achter de rug. De Dubai Used Boat Show en een ‘fayre’ van de Dubai English Speaking College. Daarnaast is hij dan eindelijk los: de eerste officiële league, maar direct ook een hele speciale! De DUTCH SOCCER LEAGUE! Wat een feest iedere woensdagavond lekker als Nederlanders onder elkaar voetballen, in heerlijk voetbalweer onder het genot van een lekker muziekje! Kan weinig beter zou ik zo zeggen!

Verder ook het eerste basketbaltoernooi voor de jeugd georganiseerd en ook dit bleek een dermate groot succes dat ook de tweede er alweer aankomt. Er wordt al zoveel over gesproken dat ons ook gevraagd is een toernooi voor de oudste jeugd te organiseren en enkele volwassenen hebben al aangegeven graag op de hoogte gehouden te willen worden over alle ontwikkelingen voor volwassenen.

Gaat de goede kant op dus, al is het natuurlijk niet allemaal briljant. Zo was ik een week stuurloos, maar dan in een letterlijke vorm. Doordat er eindelijk wat vaart achter het inburgeringsproces kwam en ik er weer een belangrijke stempel bij had gescoord, was ik van het ene op het andere moment niet meer bevoegd om met mijn Nederlandse rijbewijs rond te rijden. Natuurlijk was het net vakantie aan het worden en was de autoriteit die dit regelt een uur daarvoor net dichtgegaan. Het was ook meer toeval dat we achter deze vreemde regel kwamen… Zodoende liet ik mij een week lang rijden. Iets waar ik niet bepaald fan van ben, maar nood breekt wet… Dank dus aan de lieftallige jongedames die dit mogelijk maakten!

Wat ook nog ontbrak was een woestijntrip en de bijbehorende kamelenrit. Omdat ik wekenlang veel te veel gewerkt had, kreeg ik een dag vrij en toevallig viel dit allemaal zo mooi samen dat we ’s middags aan een geweldig leuke toer zijn begonnen. We werden opgepikt met een mooie Range Rover die ons naar de woestijn reed en vervolgens voorzag van een wilde rit door de zandduinen! GENIAAL! Zou bijna zeggen dat ik mijn nieuwe beroep gevonden heb! In de woestijn hebben we een aantal keren gestopt om wat foto’s te maken, wat enkele geweldige plaatjes heeft opgeleverd! Vervolgens een nieuwe sport geprobeerd, namelijk ‘sandboarden’. Met een snowboard van een zandduin afglijden. Ging me best aardig af, totdat ik overmoedig werd natuurlijk, maar dat deert niet. Vervolgens kwamen we bij het kamp, waar we onder het genot van verschillende soorten entertainment konden genieten van een lekkere barbecue maaltijd en veel gezelligheid. Natuurlijk mochten ook de traditionele kledij en de kamelenrit niet ontbreken. Hierbij vond vooral de kameel achter me mij heel gezellig, wat voor een paar hilarische taferelen zorgde. Daarna gingen we terug het kamp in en zagen we plots Merel, die op de tassen was blijven letten alleen zitten. Bleek dat er naast ons nog maar 4 anderen bleven overnachten, waar we eerst met een mannetje of 200 zaten. Desondanks een enorm gezellige avond gehad, want door het kleine aantal mensen kwamen we snel met elkaar in contact, hebben we gezellig kennisgemaakt, gekaart en van de bijzondere atmosfeer genoten! De nacht beviel iets minder dankzij enkele blaffende en rennende wilde honden gecombineerd met een afgrijselijke Hollandse kou ;)
’S ochtends wel weer enorm genoten van een mooie zonsopkomst en bij thuiskomst van een hete douche!

Voor de komende weken staat ook een hoop op het programma. Een aantal shows, conferenties, sportevenementen waar we bij zijn of heen gaan, dus zo nu en dan een uitje zullen we maar zeggen. Daarbij loopt de eerste helft van het seizoen op zijn einde en proberen we dus deze helft goed af te sluiten en de volgende zo goed mogelijk voor te bereiden.

Op naar de volgende maand, maar hoop nu op wat kortere termijn weer een leuke update te kunnen plaatsen! Natuurlijk moeten er ook nog een aantal foto’s geshowd worden, dus zal die ook binnenkort eens plaatsen!

Voor nu, sterkte in de kou, en tot gauw!

  • 27 November 2010 - 22:26

    Karin:

    Hey brother,
    HE IS ALIVE! :) haha.
    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Hoop binnenkort hier ook de tijd weer te vinden om wat vaker de skype weer aan te hebben.
    Als jij die tijd nou ook eens vind ;-) Hoor ik weer eens wat van mijn broertje :).
    Veel plezier en succes nog met al je drukte.
    x
    little sis

  • 23 December 2010 - 12:22

    Manon:

    Het is weer tijd voor een update en een skypedate dacht ik zo!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 65691

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: