Christmas through my eyes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Christmas through my eyes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Christmas through my eyes

Door: erikmiddelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

27 December 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Allereerst voor iedereen die niet mijn kerstkaart had ontvangen, het allerbeste voor deze mooie kerstdagen (al zijn ze nu eindigend) en alvast het allerbeste gewenst voor 2011! Mijn kerst was een speciale vanwege de omgeving, maar desondanks heb ik toch ook genoten van de gezelligheid die bij dit feest hoort. Met vrienden hier, familie ver weg, maar op beeld toch soort van dichtbij en in de tijd voor kerstmis was het dan zover: het eerste familielid op bezoek!

Van velen kreeg ik alweer te horen: wanneer ga je nou weer eens een berichtje plaatsen, want je zegt wel steeds dat je het nu wat sneller probeert, maar er komt maar weinig van terecht. Daar kan ik kort over zijn: KLOPT! Maar laten we ons daar nu even bij neerleggen en genieten van het moment: een nieuw (kerst)verhaal!

“…Er was eens, in een land ver bij de meeste van jullie vandaan, een jongeman die zich enorm vermaakte binnen en buiten zijn werk. Het ene moment loopt hij in zijn gewaad (pak) te praten met verschillende wijzen (hoogwaardigheidsbekleders) en het andere moment hangen er een stel nog niet zo verschrikkelijk lang geborenen om zijn nek, die gek zijn van de dingen die hij meebrengt. (ballen en andere sportattributen)

Zijn reis is een continue en wervelende die hem brengt naar verschillende oorden. Zo ging hij op reis naar Abu Dhabi, om David (Guetta) te bezoeken en reisde gezamenlijk met zijn broeder nogmaals af om de sterren te volgen (tijdens de finale van het wereldkampioenschap voor clubteams). Tevens trok hij de woestijn in op zoek naar water en vond dit in een oase (het Dubai zwemstadion) alwaar hij goud en zilver gegeven zag worden aan mensen die hij liefheeft. (Nederlandse zwemdames!) Hij zong uit volle borst (het Wilhelmus) om dit heugelijke feit dankbaar te bejubelen.

Zijn vaderlandtrots bracht hem zijn vaandel (een omgekeerde Franse vlag tijdens het bezoek aan de Rugby 7s) en hij bracht zijn landgenoten meermaals samen om nationale tradities in ere te houden (Nederlandse voetballeague en Sinterklaas).

Hij ontving hartelijk zijnen broeder en bood hem een slaapplaats. Vervolgens spendeerden zij tijd om voornamelijk enkele avondmalen gezamenlijk te nuttigen en te genieten van de wonderlijke atmosfeer die hen zeker in deze tijd voor kerstmis verschaft werd in de straten. Er was tevens plaats in de herberg (Belgisch Bier Cafe) alwaar zij de gemeentepils nuttigden alvorens zij huiswaarts keerden.

Het pittoreske stadje (Souq Madinat) wat zij aandeden tijdens deze koude donkere dagen (vooral in Ski-Dubai, maar vind het zelf frisser worden, al is het warm zat in vergelijking met Nederland), bood hen een warme atmosfeer tevens plaats om samen met vrienden te genieten van de genoeglijke atmosfeer die het kerstfeest met zich brengt. De ezel en de os hadden vrijaf in dezer streek, doch de kameel was dermate schappelijk dienst te doen.

Tijdens de daadwerkelijke warme dagen voor en tijdens kerst voorzag de jongeman eerst een hoop kinderen van warmte en gezelligheid (wintervakantiekamp) om uiteindelijk gezamenlijk met vrienden (Lois, Sophie en zo nu en dan Mohamed) het feest te vieren onder het genot van een kerstverhaal (bioscoop) kerstballen gooien (bowlen) kerstbrunch, kerstdiner en nog meer te genieten van alle genoeglijkheden die deze dagen met zich meebrengen. …”

Hoe dit verhaal af zal lopen is nog ongewis. Gezegd kan echter wel worden dat het vertier niet achterblijft en dat er genoeg fijns in het vooruitzicht staat. Desondanks is het ook werkgerelateerde aspect enorm in ontwikkeling en is er zo veel te doen en te beleven dat in elk geval de verveling niet ter sprake komt.

Bij deze nog bedankt voor alle lieve en leuke berichten en hopen dat we ook in het nieuwe jaar ondanks de afstand het contact in stand houden. Een hoop bezoekers op komst en een hoop leuke dingen op de agenda, dus op na een nieuwe wervelende tijd!

• 28 December 2010 - 10:12

Klaas:

Leuk verslag Erik, wij ( Fc Assen 2) wensen jouw ook al het goede en MOOIS in 2011.

• 28 December 2010 - 13:07

Erik:

Bedankt Klaas!
    Groeten aan alle boys en ook voor jullie een geweldig en goed 2011! Blijf het ook vanaf hier zeker zoveel mogelijk volgen!

• 06 Januari 2011 - 15:47

Ronald En Thysia:

Hey kerel,

Net als jou berichten is het ook van onze kant weer even geleden. Het zal wel dezelfde reden hebben... druk druk druk... Hoe is het daar in de zandbak? Vermaak je je nog een beetje? Wij willen je in ieder geval een heel gelukkig, gezond, sportief en plezierig nieuwjaar wensen daar in Dubai! Kunnen we je ook nog bereiken via mail??

Groeten,

Ronald en Thysia Betting

• 06 Januari 2011 - 15:49

Ronald:

Het wordt trouwens tijd dat we weer een keertje een balletje trappen... hebben ze daar ook trapveldjes... ;-)

Groeten,
    Ronald

• 08 Januari 2011 - 08:38

Erik:

Jaja, dolletjes hier in de zonnige zandbak ;) wel wat frisjes inmiddels maar de meesten zullen me met die opmerking wel voor gek verklaren, haha! Ben nog altijd bereikbaar via mail natuurlijk dus je hoeft niet te wachten voor een nieuwe story voor een berichtje ;)
    Leuk van jullie te horen iig en natuurlijk trapveldjes zat hier en anders beachsoccer toch?! De voetballeagues schieten momenteel uit de grond, haha!
    Sunny greetings!