Gutenacht Freunde! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Gutenacht Freunde! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Gutenacht Freunde!

Door: Erik Middelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Prestatie an sich dacht ik zo! Binnen een maand na mijn laatste blogje alweer een nieuwe! Had dan ook beloofd weer wat frequenter van me te laten horen, dus dat kom ik bij deze na. Moeheid is overigens alweer enigszins verminderd na een weekend waarin ik zowaar een echte dag vrij had zitten en sowieso hadden we dankzij Islamic New Year een dagje langer weekend.

Moe en voldaan slaat vooral op de afgelopen weken waarin ik heel veel gewerkt heb, inclusief de weekenden, aangezien we wederom een stand hadden op ’s werelds grootste constructie-show en tevens en daarom was mijn baas vanuit Nederland overgekomen en ook onze Engelse collega was present. Betekent de ultieme kans om een hoop informatie te delen en beslissingen te maken, maar ook een hoop extra uren vanwege de show zelf en voorbereiding en nawerk. Dit alles verliep voorspoedig en de sfeer was goed dus ondanks het grote aantal uren werken, waren we afgelopen woensdag ook echt een flink stuk opgeschoten en de daadwerkelijke eindsom moet nog gedaan worden maar ook de show lijkt ons geen windeieren gelegd te hebben.

Niet alleen mijn collegae waren overgekomen, ook onze partner in crime Andre kwam Dubai weer even overdonderen met zijn gezelligheid. Tevens blies hij bij een bedrijfsbezoek bijna een stel nieuw gebouwde huizen omver met zijn machines, maar dat mocht de pret zeker niet drukken en hij had nog zo gezegd: niet té dichtbij!

Na de show zelf was hetzelfde goede gevoel aanwezig want er moest met de gemaakte contacten uit de Benelux natuurlijk geproost worden op een goede afloop van de show. Dat kon natuurlijk niet anders dan bij het Media One Hotel waar de bitterballen ons opwachtten. (erg goed avondeten voor mij dus…) Ook Vincent en de op vakantie gaande Robert sloten aan, dus weer een hoop gezelligheid en ook daarbij gold een moe maar voldaan gevoel waardoor de avond vol te houden was.

Afgelopen week al veel gemaakte contacten opgevolgd en verder bijgeklust met de office-taken, want die waren qua prioriteit natuurlijk even wat naar de achtergrond gedrukt. Dit weekend was de prioriteit: bijkomen! Mede op aandringen van m’n fysio, want alle drukte had wat dat aangaat zijn weerslag ook wel gehad. Nu op naar een nieuwe week en dan volgende week weer bezoek! Mijn broertje komt dan eindelijk maar toch een Dubai bewonderen en neemt Miranda ook nog mee! Gezelligheid troef!

Over bezoek gesproken: Zoals aangekondigd kwam Marion hier net voor de uitzinnige drukte begon op bezoek en zoals gezegd nam zij ook een vriendin mee, maar we zullen Kim vanaf nu gewoon bij naam gaan noemen 
Donderdagmiddag laat kwamen de dames aan en natuurlijk eerst maar eens de bagage gaan droppen en opfrissen in Silicon Oasis. We deden het rustig aan en onder het genot van zelfgemaakte Houmous, Arabic Salad, Samosa’s en couscous begonnen we op een relaxte wijze aan een gezellig weekje! We planden het zo dat ook Daniel aan kon sluiten toen we op pad gingen en natuurlijk moest het stukje Nederland in Dubai ook aan de dames geshowed worden, zeker aangezien onze Poolse kameraad daar zo’n fan van is! Kwamen daar met groepje bijeen want er waren meer bekenden die kant op. Ook werd ik nog even uitgehoord door een Nederlands stel wat nog redelijk nieuw was in Dubai en dacht dat je toch op z’n minst in het Oranje moest verschijnen op een dergelijk feestje. Ze vielen daardoor zeker op, dat moet gezegd worden ;-) Ook de bitterballen kwamen op tafel en die zijn blijkbaar van vele mensen favoriet want een simpele foto waarin heel flauw verschillende mensen al bitterbal of mosterd werden getagd, haalde recordaantal likes op Facebook. Maar voor zover weer de social media update.
Vervolgens good old Rock Bottom, dus hebben ouderwets genoten en Marion en Kim waren direct helemaal geacclimatiseerd!
De volgende dagen lekker rustig begonnen en in de loop van de dag de gezelligheid van de Dubai-se binnenstad opgezocht, lekker uit eten geweest en van het ideale weer genoten. Oude vertrouwde plekjes tevens geshowed en Marion wat nieuwe plekken laten zien natuurlijk. Tevens wat oud collegae van haar weer tegengekomen die ik ook wel eens ontmoet had en zoals het bezoek betaamd: twee nieuwe verslaafden aan paratha’s! U leest: wederom een hoop gezelligheid!

Nou hoor ik regelmatig: wat dom dat we maar een week geboekt hebben, want is veel te kort, doch het kan nog gekker! Anneloes en Merel kwamen voor een bliksembezoek tijdens een stopover op hun reis richting het verre (zuid) oosten. Ze kwamen rond middernacht aan, maar ik had het die dag dermate druk gehad dat avondeten er nog niet van was gekomen dus gingen we op zoek naar een plekje om te eten. Geniaal genoeg was de Dubai Mall een aantal weekenden ook ’s nachts geopend en dus zaten we in het begin van de nacht onder het genot van een nachtelijke fonteinenshow te genieten van een Libanese maaltijd en hebben we daarna nog een rondje hotspots Dubai gedaan voordat ik de beide dames weer op het vliegveld afzette voor hun doorreis.

Laatste bezoek was van nog weer een ander caliber. Vincent was een weekje te gast vanwege z’n verhuizing, want ook dat moet natuurlijk kunnen! Inmiddels heeft ‘ie mooi stekkie gevonden (proficiat!) en is de rust hier dus weer even wedergekeerd.

Nu weer terug in het heden, te weten het eind van dit weekend, heb ik inmiddels nog wat foto’s op de goede plekken gezet en daarbij wat nieuwe input aan de verschillende online albums gegeven. Ook kerstfoto’s van afgelopen jaar die nog net voor kerst van dit jaar erop kunnen, maar tussendoor waren sommigen ook al door mijzelf of anderen gepost, dus zover was ik nog niet achter; heb er alleen wat gemist tussendoor. En ach, als iemand echt wat wil weten of foto’s wil zien, dan ben ik ook altijd nog persoonlijk te bereiken voor dergelijke verzoekjes, of gewoon een gezellige chat!

Nu op naar een nieuwe week en binnenkort dus nieuw bezoek. Hier nog altijd lekker weer en dermate lekker briesje dat de deuren en ramen tegen elkaar openstaan. Zal jullie verder niet jaloers maken, maar dus ook zeker niet klagen. De clue: wij doen hier niet aan wintertijd dus inmiddels is er geen 2 uur, maar weer 3 uur verschil tussen Dubai en Nederland.
Sinterklaas komt hier volgende week aan en alles is alweer in kerstsferen. De bijbehorende kou zal ik niet missen. Hier komt het goed, voor iedereen in Nederland of waar dan ook: Enjoy en hopelijk tot snel!
En voor nu: Gutenacht Freunde!