Op naar het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Op naar het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Op naar het nieuwe jaar!

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zal het jullie niet aandoen om de dooddoener en veel gebruikte “time flies” er weer in te gooien, maar dat het jaar 2013 alweer flink op de deur klopt zal toch meerderen verwonderen dacht ik zo! Goede voornemens zijn mij niet echt gewoon maar dingen beter laten of hopen dat ze komend jaar voor elkaar komen is er zeker bij. Zo hoop ik op een aanrijdingsloos jaar dus zal magneet in de achterkant van mijn auto demonteren. Verder ga ik me niet meer alleen met de UAE bemoeien maar ook meer en meer in en rond het Midden Oosten kijken, wat een mooie uitdaging betekent en een aantal ontdekkingsreizen in de omgeving. Sociaal gezien lekker door zoals het nu gaat en knal het nieuwe jaar in met bezoek dus over gezelligheid wederom niks te klagen. Had het me tijdje terug voorgenomen iedere maand wat van me te laten horen en dat is bij deze ook weer gelukt!

Geen kerstkaartjes of flauwe afbeeldingen dit jaar, ik zal me gedragen. Wel een kerstboompje in de kamer en dankzij mijn lieve moeder ook meegenoten van het sinterklaasfeest met pepernoten en taaitaai. Deze werden bezorgd door Bernard en Miranda. Bernard nam de Dubai-December bezoek-traditie voor dit jaar over van z’n broer en ik mocht hem dus nu rondleiden door Dubai. Naar mijn weten goed gelukt en het weekje vloog voorbij. Had nog zonnig (he Miranda) Oman-tripje erin weten te stoppen en was ook nog eens National Day, dus knalde er nog even goed wat vuurwerk de lucht in.
Verder de luxere plekken afgewisseld met de traditionele of ‘gewone’ en overdag hebben heer en dame zich ook prima vermaakt. Mijn lange weekend werd zodoende prima besteed en natuurlijk erg leuk dat ook zij nu een idee hebben wat ik hier zoal doe en wat er hier te beleven valt.

Ook nog weer een bliksembezoekje gehad van Loes en Merel op de weg terug vanuit het verre oosten. Wederom niet het ideale moment van de dag maar toch leuk om ze nog weer even te spreken en na de online verhalen reeds wat live-vertellingen te mogen horen. Verder lekkere kop thee en natuurlijk wat hummous voor liefhebster Loes.

Einde 2012 betekent ook dat we helaas afscheid gaan nemen van Robert die naar de volgende tropische bestemming vertrekt om daar voor z’n werk orde op zaken te stellen. Iets eerder dan gepland, maar als hij een beetje geluk heeft mag hij zo nu en dan nog even langskomen. Deze weken dus nog even wat gezelligs doen en zo zijn we dus vorige week in de auto gestapt om eens een dagje toerist te spelen in Al Ain. Een combinatietrip van kamelenmarkt, lunch in een lokaal restaurantje, door de oase onze weg zoekend richting het paleis, vervolgens door naar het fort om uiteindelijk de zon onder te zien gaan vanaf de berg genaamd Jebel Hafeet. Deze 1250 meter hoge berg ligt deels op de grens van UAE met Oman en zijn een aantal plekken waar je prachtig uitzicht hebt. Op de terugweg in pittoresk Silicon Oasis als afsluiter een overheerlijk avondmaal genoten en zo een mooi dagje gehad!

Via deze weg nog even gebruik maken van de mogelijkheid om mijn zusje alvast te feliciteren die morgen jarig is en natuurlijk iedereen die dit leest alvast hele fijne kerstdagen en een geweldig 2013 te wensen.

Tot snel!

  • 18 December 2012 - 18:17

    Jasper Rusthoven:

    een goal van 40m van ons aller Cijntje moet jou ook goed gedaan hebben, niet eens het vermelden waard? ;)

  • 18 December 2012 - 18:38

    Erik Middelkamp:

    die had ik zoals je merkte bewaard voor insiders ;)

  • 18 December 2012 - 19:21

    Miranda:

    Ik ben behoorlijk aan het vervellen op moment :p
    Tot volgende week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 65689

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: