Op de valreep... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Op de valreep... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Op de valreep...

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

30 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

…van de maand nog even een nieuwe blog! Goede voornemen sinds afgelopen november om elke maand wat te laten horen nu niet direct laten lopen natuurlijk! Hoop dat iedereen het nieuwe jaar een beetje goed is begonnen en genoten heeft van het uiteinde van 2012.

Ikzelf heb dat zeker gedaan en zoals sommigen hebben ondervonden of wisten, sloot ik 2012 af met een kort bezoekje aan Nederland. Had het bewust niet aan de grote klok gehangen omdat ik maar erg kort in Nederland kon zijn en vooral ook kwam om even bij te komen en kerst voor het eerst in een paar jaar weer even met de familie te vieren.

Hierdoor kon ik wel extra leuk even wat mensen verrassen en daarnaast had ik een paar mensen reeds beloofd langs te komen. Zo moest ik natuurlijk Manon haar nieuwe huisje bewonderen en ging ik nu eindelijk eens in Leiden langs bij David in plaats van andersom. Verder belofte van een bezoekje aan Rotterdam nagekomen en nog even langs het hoofdkantoor geweest. Twee bezoekjes aan de Wijde Blik leverde geweldig verbaasde gezichten en gezellige gesprekken op en ook mijn oud bazin Jirina heb ik nog bezocht aangezien zij kortgeleden met pensioen was gegaan en ik helaas niet bij haar afscheid kon zijn. Tijdens haar afscheid wel even verrast door te bellen (Thanks voor de hulp Marlies) en toen direct beloofd dat ik langs zou komen als ik in Nederland was. Zo gezegd zo gedaan en het uurtje koffie drinken werden er een gezellige drie!

Kerst met de familie zelf flink mee ingedeeld, door mijn favoriete restaurant in Groningen vanuit Dubai te reserveren en daarbij te worden verrast dat ze direct wisten wie er aan de lijn was. Vervolgens simpelweg iedereen laten weten wat het plan was, al had ik op dat moment Bernard en Miranda op bezoek dus had al paar stemmen voor.

Tripje begon overigens niet ideaal want had vertraging en daardoor had ik bij mijn overstap welgeteld negen minuten om van ene naar het andere vliegtuig te komen. Is me verteld dat dat nog niet velen gelukt was om met zo’n snelheid over dat vliegveld te rennen, maar ik redde het zoals de titel zegt: op de valreep. Helaas kon mijn koffer niet zo snel en die werd dus paar dagen later in Assen afgeleverd. Mocht de pret niet drukken want had natuurlijk weer overvolle planning ondanks dat ik me redelijk stil had gehouden over mijn komst.

Was al spoedig weer oudejaarsdag en oud en nieuw in de kou vieren leek me maar niks dus ik vertrok ’s ochtends weer naar Dubai en kreeg direct bezoek mee. Dit keer Eline, oud-studiegenoot van Commerciële Economie die ik bij de reünie een jaar eerder, al pratend over de belevenissen in Dubai, had gezegd dat als ze een keer langs wilde komen ze het maar moest melden en dat bleek ze goed verstaan te hebben!

Bezoekje Dubai beginnen met oud en nieuw op het strand is natuurlijk niet gek, om de volgende dag te vervolgen met een Nieuwjaarsduik in de zon, doch wel met Nederlanders, unoxmuts en snert. Vervolgens eerste stukjes van de city laten zien en de overdondering was compleet. Eline is verder marketingfanate pur sang, dus ook wat dat betreft een hoop te zien en leuk om daar lekker over door te praten onder het genot van een hapje of drankje op balkon of terrasje. Hierbij ook de opvallendheden weer terug horen die mij zo bevallen aan Dubai. Openheid en netheid van mensen, servicegerichtheid en vriendelijkheid in openbare gelegenheden en veiligheid alom.

Eline kwam niet enkel op bezoek maar heeft ook geholpen bij het bedrijf van mijn oud collega Marc, die ik ook regelmatig ondersteun. Leuk om daar ook weer aantal slagen gemaakt te hebben en op die manier hem weer verder te helpen, terwijl Eline leuke ervaring rijker is.
Tijdens de Nieuwjaarsborrel van de “Dutch In Dubai” kennis gemaakt met Martine, wonend in Dubai en voormalig stagegenoot van Eline. Grappig om op zo’n manier kennis te maken, maar bovenal erg gezellig!

Tevens kennis gemaakt met Yousef, een vrolijke dansgrage local die we ontmoetten in een leuke uitgaansgelegenheid alwaar Eline uitgebreid dansles kreeg en hij meermaals zijn eigen kunsten toonde. Ook een aantal andere gezellige gasten eromheen en zodoende weer een leuke kennis erbij!

Nog veel meer gedaan en gezien maar ook voor Eline zat er weer een eind aan het bezoek en op de valreep voor haar verjaardag vertrok ze weer naar Nederland.

Naast de nieuwelingen nog een definitieve nieuweling, want ook Sepp, voormalig collega van Vincent, vond Dubai dermate aantrekkelijk dat hij zich heeft laten detacheren door Groupon en nu extra gezelligheid toevoegt aan de Hollandse crew hier.

Verder nog even Arabische cultuur gesnoven met Daniel, want was in al die tijd al naar veel bezienswaardigheden en activiteiten geweest, maar het immens populaire paardenrennen had ik nog niet bezocht. Daniel ook nog niet en dus ging ik op zijn voorstel in om daar eens kijkje te nemen. Erg gezellige avond gehad en gesproken met 1 van de medewerkers van de stallen van de Sheikh, die tennislessen krijgt van Daniel. Heeft hij goed voor elkaar kan ik jullie verklappen.

Alweer bijna een maand voorbij van het nieuwe jaar, veel beleefd en op naar de volgende maand!

O ja en op de valreep nog even dit: ik heb een nieuw telefoonnummer in Dubai.. Kreeg te horen dat ik dat ondanks alle mails en berichtjes op FB niet wijd genoeg had verspreid dus mocht je het nog niet vernomen hebben, post even een berichtje of stuur een mailtje en ik stuur je mijn nieuwe nummer! Nederlandse is nog steeds beschikbaar maar check ik niet vaak.

Geniet van 2013! (doe ik dat ook!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 65695

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: