Oh yeah, life goes on..! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Oh yeah, life goes on..! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Oh yeah, life goes on..!

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Terugkijken op wat is geweest en hopen en plannen voor wat komen doen de meesten rond Nieuwjaar. Echter dat zit er bij mij persoonlijk aan te komen want morgen word ik nog altijd niet volwassen, maar toch wel weer een jaartje ouder. Had al een tijdje niets meer laten horen, dus na meerdere verzoekjes een korte verjaardags-speech over het wel en wee in de ZON. (hier stopten de eersten reeds met lezen en verwijderde zichzelf uit de maillijst/ blokkeerden me als FB-vriend)

Er wordt vaak gevraagd hoe lang ik nog denk te blijven en hoe ik het allemaal verder zie, maar degenen die hoopten dat er in deze story dan toch eindelijk een antwoord zou gaan volgen, moet ik toch weer teleurstellen. Ook op het uiteinde van dit levensjaar geen openbaringen over wat de toekomst als het aan mij ligt brengen zal. Waar velen ook veel nadelen kunnen noemen van het wonen in het buitenland, is het andersom ook zo dat je zo op afstand een hoop dingen ziet die het misschien toch wat minder erg maken, en dan heb ik het niet alleen over het weer.

Eerst maar eens terugkijkend naar de afgelopen tijd zal het velen niet verwonderen dat ik de afgelopen week toch even moest slikken toen SC (voor mij nog altijd BV) Veendam definitief failliet werd verklaard. Zal het nalaten uit te wijden over mijn verleden, alles wat ik heb waar kunnen nemen of wat ik helaas nog tegoed had, want dat doet er allemaal niet meer zo toe. Heb hier geen Sheikh kunnen vinden om de redding te realiseren en helaas kon ook Henk het niet voor elkaar Broez’n. Overigens kon ik me helemaal voorstellen hoe hij overkwam, dit vooral naar aanleiding van een benefietwedstrijd waar wij beiden aan deelnamen een aantal jaren terug. Ik stond rechtsmidden, hij rechtsachter en Henk vertelde mij al voor de wedstrijd dat ik wel even moest proberen zijn plekkie over te nemen als hij naar voren zou broez’n. Prachtige en vooral goudechte kerel.
Dit in tegenstelling tot Sidney S. wiens naam ik bewust op deze manier neerzet. Nog gedacht hem deze aandacht niet te gunnen maar in tegenstelling tot Henk verloor deze helaas mede-aardbewoner al het respect door zijn ongelooflijke uitspraken. Ik ken veel mensen die door het faillissement van Veendam een stuk van hun leven verliezen, hoe relatief dat voor sommigen ook juist in deze economisch moeilijke tijden klinkt, echter deze figuur… nou ja, genoeg daarover.
Ik heb nog altijd een mooi ingelijst shirt hangen en die blijft zijn plekje houden en wil bij deze al mijn vrienden in het pittoreske en warme Veendam sterkte wensen!

Ook op afstand zie je nog nuchterder dan waanneer je als noorderling in Nederland woont, de eindeloze discussies en soms zwaar frustrerende uitkomsten van de Nederlandse politiek. In grote vorm in nieuwe en verdwijnende regels, in het klein voornamelijk uit verhalen van mensen uit je eigen kring. Ook dat maakt dat ik me nog wel een tweede keer bedenk voor ik terugkeer.
Natuurlijk ook niet allemaal kommer en kwel, want genoeg mensen om voor terug te komen, maar met een kleine week mag ik eerst mijn ouders hier weer begroeten en in de tussentijd is Lois sinds gisteren op bezoek bij haar vader, al snapt natuurlijk iedereen dat ze dat zo gepland had om mijn verjaardag mee te kunnen vieren ;-)

Qua werk gaat alles nog altijd lekker door. Ondanks dat er ook hier veel regeltjes zijn die het wel eens frustrerend maken (zeker als operationeel manager) komt er toch meer en meer systeem in en proberen we te kijken hoe we zo spoedig mogelijk onze scope flink kunnen verruimen. Mijn trip naar Saudi werd helaas reeds tweemaal uitgesteld, maar zal dan toch spoedig plaatsvinden en in de tussentijd worden er al een aantal andere plannen gemaakt.

Planning voor de verjaardag is wat minder heftig dan afgelopen jaar, maar ook deze keer gezellig hapje eten met vrienden, in dit geval in een leuke strandtent achter mijn favoriete hotel, met uitzicht op de Burj Al Arab en dan om 12 uur proosten op het nieuwe jaar. Op de dag zelf een tripje naar Umm Al Quwain, gewoon omdat het kan!

Zal dan toch nog maar even andere vraag van velen beantwoorden: fysiek voel ik me helaas nog altijd dubbel zo oud als ik morgen wordt. Wordt aan gewerkt, dus gaan we ook verder niet over klagen, maar moest aan meerdere mensen beloven ze op de hoogte te houden dus bij deze!

Vanmiddag eerst nog maar eens even op verlaat kraambezoek bij mijn Egyptische vriend Mohammed, wiens vrouw en nieuw geboren tweeling eindelijk in Dubai zijn en dan vanavond op naar het nieuwe jaar!

Benieuwd wat er komen gaat, maar maken er vast een mooi jaartje van! Proost!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 26183
Totaal aantal bezoekers 65695

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: