Settelen in een dynamische wereld - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Settelen in een dynamische wereld - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Settelen in een dynamische wereld

Door: erikmiddelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

02 Augustus 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Jaja, ik ben er nog! Het heeft even geduurd, maar sinds vanmiddag heb ik internet in mijn appartementje en dus vond ik het ook wel weer de hoogste tijd om eens een update te geven van mijn belevenissen hier.

Overigens ben ik niet internetloos geweest want ik ga mijn vrienden bij Caribou Coffee zeker nog geregeld opzoeken, want ze hebben lekkere koffie en gezelligheid is troef! Desondanks ben ik wel blij dat ik nu ook lekker een keer in mijn nieuwe thuis kan gaan zitten, waar ik inmiddels dankzij IKEA ook letterlijk kan zitten i.p.v. op mijn bed te moeten hangen.

Inmiddels al redelijk op weg met het zomerkamp, maar jammer dat bij onze locatie op dit moment hard wordt gewerkt aan het zwembad, waardoor het zwemmen achterwege blijft voor de kids (en de leiding). Morgen echter weer een trip en de rest van de dagen in elk geval al flink opgeleukt door onze nieuwe geluidsinstallatie, die geweldig werkt. Vandaag cadeautje gekregen van één van de kids, omdat hij zich steeds vermaakt en wou laten zien wat zijn vader deed. Die werkt bij de Arabische luchvaartmaatschappij en dus kreeg ik daarvan een mooie sleutelhanger. Toch leuk om op die manier een blij van waardering te krijgen!

Verder al druk bezig om de toernooien op te zetten want anders dan in Nederland wordt hier het leven wel op de Ramadan afgestemd. Zo zijn er overdag minder bezigheden en wordt er korter gewerkt en wordt savonds meer en langer geleefd. Dat geeft soms wat rare omstandigheden maar vooral ook mogelijkheden. Wij gaan dus toernooien organiseren in de latere avonduren, zodat wanneer de buiken gevuld zijn, er alsnog gesport kan worden. Zal even wennen worden qua timing, maar toch leuk om op die manier met de cultuur in aanraking te komen. Ook heel benieuwd hoe dit allemaal zal verlopen, zeker ook omdat het de eerste echte toernooien zijn die we zullen gaan houden.

Verder al veel van Dubai gezien en al heel wat kilometers gereden, dus ook al tweemaal de tank weer vol moeten gieten, maar waar je je dan in Nederland vervelend gaat voelen, doe je dat hier met een zuinige glimlach en een fooi voor de pompbediende. Ik wil niemand jaloers maken want internet is bijvoorbeeld veel duurder, maar een volle tank voor 12 a 15 euro is toch wel aardig moet ik zeggen.

Heb inmiddels het eten hier ook een beetje verkend en vooral de indische keuken kan mij nog altijd bekoren. De 5 kilozak rijst is al binnen en ook de rijstkoker mag dan natuurlijk niet ontbreken. Hot Sauce, kip, enz... het kan allemaal! Verder het indische naanbrood (Nane) erbij en je bent voorzien! Overigens ook mogelijk om gewoon een pasta of hollandse maaltijd te bereiden, maar qua italiaans tot nu toe blijven steken op pizza en nog geen behoefte gehad aan het Hollandse gerecht.

Intussen ook al wat mensen gesproken, maar eigenlijk nog veel te weinig. Heb nu internet dus skype, msn en facebook zijn present en natuurlijk kun je ook hier eens een berichtje droppen! Want ondanks dat ik nog steeds van alles geniet en het avontuur alleen maar groter is en er meer mogelijk blijkt, verlang ik zo nu en dan natuurlijk terug naar de (noord) nederlanse nuchterheid en natuurlijk alle vrienden die ik hier nog moet gaan vinden. Gelukkig lopen de boekingen voor mijn casa al flink door, dus wees er op tijd bij mocht je plannen hebben deze kant op te komen! Sowieso is iedereen natuurlijk van harte welkom!!

Een warrig verhaal, maar met zoveel nieuwe indrukken en zoveel brainstormsessies over mogelijkheden, nu en in de toekomst, wordt je hoofd ook redelijk vol. Vaak 's avonds echt even een knop omzetten voor het slapen gaan, anders blijft het doorratelen. Voor nu dus ook weer even genoeg, maar zal proberen er nu weer wat minder tijd tussen te laten vallen! Zoals beloofd, de eerste foto's van mijn (nog niet op-/ingeruimde) appartementje, van toen mijn IKEA vrienden net geweest waren en mijn uitzicht. Er zal zeker meer volgen, maar heb mijn ogen eerst de kost gegeven voordat ik fanatiek aan t fotograferen zal gaan.

Palace Tower residental (#1806), Silicon Oasis, Dubai, United Arabic Emirates.
Geen eigen postbusje, maar wordt hier erg strikt mee omgegaan dus de postbode zal het enkel persoonlijk afgeven of met mijn permissie aan de bewaking bij de balie.

Big hug!

http://picasaweb.google.com/116227222214205984102/Dubai?authkey=Gv1sRgCLmyp8qPneP2oAE&feat=directlink

  • 02 Augustus 2010 - 17:22

    Loes:

    G-E-W-E-L-D-I-G!!! Geniet, geniet, geniet!

  • 03 Augustus 2010 - 07:39

    Klaas:

    Lijkt me fantastisch om daar te zijn.
    gr. en veel plezier

  • 03 Augustus 2010 - 15:15

    Roelof:

    He Erik, wel warm om te fietsen he.

  • 07 Augustus 2010 - 11:21

    Ronald Betting:

    Hey Erik,

    Hoe is het? Bevalt alles goed in het oosters Dubai... Je verhalen klinken goed. Fijn dat je nu in ieder geval internet hebt en een plek om te zitten in je appartement! Een beetje een thuis in een vreemd land is wel fijn. Nog vrije slaapplek in de meivakantie 2011?? haha komen we je even bezoeken als jij het goed vindt! Wat doe je momenteel zelf aan sport daar? Heb je een beetje faciliteiten? En wat voor toernooien organiseer je?

    Groeten,
    Ronald en Thysia!

  • 07 Augustus 2010 - 12:49

    Erik @ Loes:

    I-N-D-E-R-D-A-A-D!!! Doe flink m'n best, best, best :D

  • 07 Augustus 2010 - 12:53

    Erik:

    @Klaas: Ik houd je niet tegen hoor ;) gr. terug, aan de familie en de boys natuurlijk!

    @Roelof: fiets alleen in de fitnessruimte momenteel en daar is de airco prima ;) sowieso buiten niet teveel bewegen of eigenlijk: zijn..!

  • 07 Augustus 2010 - 12:57

    Erik:

    @Ronald&Thysia
    Bevalt prima, vooral dat oosterse (eten) haha! Dat thuis werkt idd erg goed en had tot nu toe nog geen mei-reserveringen denk ik zo :D Lijkt me gezellig! Zelf fitness ik bijna iedere dag en probeer ik nu zo af en toe eens te zaalvoetballen. Moet nog een beetje van de grond komen, maar komt zeker goed! Faciliteiten zijn wat dat betreft wel prima, ook al verschilt het wel heel erg per faciliteit. Toernooien die er nu aankomen zijn voornamelijk voetbal, maar vanaf september gaan we er veel meer doen (basketball, tennis, volleybal, enz..)

  • 11 Augustus 2010 - 13:45

    Marlies En Anna:

    Hey Erik,

    Alles goed daar?
    Even een zonnige groet vanuit het zonnige Kreta!

    Groetjes, Marlies en Anna

  • 11 Augustus 2010 - 15:12

    Erik Middelkamp:

    Hey vakantievierders! Alles prima hier! Alleen wel honger want de Ramadan is begonnen ;) Vermaak me nog steeds en hoef me geen minuut te vervelen. Zonnetje is hier wat aan de felle kant. Hoe is het daar? Lekker vakantieweer?

    Groetjes terug (uit Dubai;)

  • 13 Augustus 2010 - 15:51

    Marlies En Anna:

    Hey Erik,

    Qua weer hebben we niks te klagen, vandaag heeft de thermometer de 40C gehaald:) Autootje gehuurd, gedoken en halve bergen beklommen! Succes met de uithongeringsperiode, dat wordt na zonsondergang bunkeren!!!

    Groetjes, Anna en Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 65698

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: