Over uitdagingen, dynamiek en wat al niet meer! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu Over uitdagingen, dynamiek en wat al niet meer! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Erik Middelkamp - WaarBenJij.nu

Over uitdagingen, dynamiek en wat al niet meer!

Door: erikmiddelkamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Augustus 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Sommige mensen laten zich makkelijk uitdagen en ook ondergetekende kan er maar slecht tegen als iemand beweert dat ik iets niet voor elkaar zou kunnen krijgen. Zodoende kwam er naar aanleiding van een korte chat met een niet nader te benoemen persoon, die zelf wel weet dat ik hem of haar bedoel een mailtje met de link: http://hendrik-marsman-herinnering-holland.blogspot.com/ met als opmerking: betrek dat maar eens op Dubai als je beweert nog steeds zo Nederlands minded te zijn :) ... Zoals gezegd, ik laat me dan snel uitdagen en na screening vooraf is hier dan de uitkomst:

Denkend aan Dubai
zie ik breede bolides
snel door oneindig
woestijnzand gaan,
rijen ondenkbaar
palmbomen, piramides,
als panorama reeds
op het netvlies staan;
en in de geweldige
skyline verzonken
een toyota yaris
verdwaasd huiskerend gaand,
bestuurder indrukwekkend
etmaal genoten
en zich nog altijd
in een droomwereld waant,
de lucht is de limiet
en de zon bepaalt het ritme
van bijzondere veelkleurige
mensen aldaar,
en in alle gewesten
wordt de droom van die mensen
met al hun verhalen
bewonderd en waar.

Bied weer hoop voor Sinterklaas dacht ik zo, en ja! ook dat vier ik hier gewoon http://www.nldubai.nl/home/3 . Georganiseerd door de Nederlandse vereniging hier waarmee ik afgelopen week uit eten en op stap ben geweest. Leuke en gezellige mensen die me veel meer konden vertellen over het leven in Dubai en wat me hoogstwaarschijnlijk wel en niet zal bevallen. Toch ook erg fijn om gewoon weer even in je eigen taal grappen te kunnen maken en ik moet zeggen: het was laat, maar erg gezellig! Wat zij ook zeiden en ik ook zelf ervaar is dat het leven hier sneller lijkt te gaan. Je werkt meer, maar ook de hele omgeving is dynamisch en snel. (op de internetaanbieder na dan) Benieuwd hoe dat de komende tijd zal zijn, maar het zou volgens mijn bronnen dus zo gaan blijven! Spanning en sensatie!

Verder al fanatiek aan het zaalvoetballen, maar kan wel merken dat ik al een tijd niet gevoetbald heb, laat staan competitief niveau en al helemaal niet in de zaal. Jullie kunnen dus wel raden hoe ik loop te balen over mijn inbreng, maar het is op z'n minst weer lekker om bezig te zijn en het kan alleen maar beter worden. Overigens wel een bijzondere tijd, namelijk op zondagavond van 10.45 tot 0.00. De volgende dag gewoon weer aan het werk, dus de 3e helft laat ik tot nu toe nog maar even zitten, maar toch ook wel van plan die binnenkort eens een keer mee te pikken. Erg gezellig in elk geval om met een stel gasten van hier te sporten en interessant om het verschil in instelling en levenswijze terug te zien en terug te horen.

Deze week ook kennis gemaakt met mijn buurman. Een erg prettige persoon waarmee ik direct al flink heb zitten praten en die graag van alles over Europa en Nederland wilde weten, aangezien hij binnenkort die kant op gaat voor een congres (in Düsseldorf). Gaat waarschijnlijk ook nog een dagje (of 2) Nederland doen, maar heb hem met mijn cheape-reizen ervaring in elk geval al op weg kunnen helpen. Hij was zwaar verwonderd toen ik liet zien dat je voor een paar euro kunt vliegen in Europa en wilde al bijna een week extra aan z'n baas vragen. Hoe dan ook: fijn om in elk geval contact te hebben en zoals gezegd: prima vent!

Vandaag was de laatste dag van het zomerkamp dat ik runde, dus het was tijd voor een feestje. Kinderen hebben zich wederom enorm vermaakt en ik heb mijn schmink kwaliteiten getest (nog een hoop te leren, haha) Terugkijkend op het kamp denk ik dat we het prima hebben gedaan en zelfs ondanks alle criminal kids die ertussen zaten het zoveel mogelijk kinderen naar de zin gemaakt. Tig high-fives en zelfs een aantal big hugs later kun je dan tevreden terugkijken op je eerste taak. Volgend jaar weer wat mij betreft! Nu op naar een ander kamp dat nog wel een week doorgaat en enkele van 'mijn' kids hebben zelfs besloten om ook die kant op te gaan komen. Een extra complimentje dacht ik zo! Al met al: met een prima gevoel het weekend in!

Nu zul je denken: en nu? Maar ben al druk doende met het opzetten van de nieuwe dingen en binnenkort start hier het schoolseizoen en daarmee het coachingseizoen, waarbij ik dus het voetbalgedeelte zal gaan coördineren en tevens zelf op het 'veld' zal staan. Overigens eerst nog in de zaal aangezien het nog steeds te warm is om al naar buiten te gaan, maar het vooruitzicht voor de maanden erna is dat het 'ergste' nu geweest is qua weer en het alleen maar prettiger wordt.

Misschien in het 'weekend' (lees: vrijdag) maar eens op ontdekkingstocht, maar eerst eens even een beetje bijkomen, want het was weer een druk weekje met veel bezigheden en een beperkt aantal slaapuurtjes. Overigens gaat skypen met iedereen me goed af, dus mocht je het nog niet geprobeerd hebben...

Oja, mochten er nog meer mensen nu op het idee zijn gekomen om met een uitdaging te komen: ik heb mijn leven denk ik nu wel gebeterd en ga er niet meer zo snel op in. In elk geval een strengere selectieprocedure!

Tot snel!

ps. terugkomend op het snelle leven hier: ik dacht dus echt dat het nog maar kleine week terug was dat ik wat gepost had. ;) hoe dan ook: we'll keep in contact!

  • 26 Augustus 2010 - 13:03

    Loes:

    Klinkt goed! Zo mooi weer om een nieuw leven op te bouwen. Vooral dat snelle leven klinkt me erg herkenbaar (*denkt terug aan Amerika), maar ook uit de verhalen van mijn neef bleek dat. Hem overigens al gesproken?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Erik

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 65692

Voorgaande reizen:

12 Juni 2010 - 30 Juni 2010

Erik goes to the WC2010 in South Africa!

14 Juli 2010 - 30 November -0001

Erik goes Dubai

01 Oktober 2011 - 30 November -0001

The Dubai Story Continues

Landen bezocht: